
Hybryda BEZ TAJEMNIC od A do Z – TOYOTA RAV4 / Test PL
Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miejscu.
Mechanik z dojazdem Warszawa
+48 570 933 114
Mobilny Elektryk
+48 512 149 689
Regeneracja Baterii Hybrydowych
+48 508 523 234
Najtaniej w Warszawie!
Nasza firma była widziana między innymi w:


English Speaking Mechanic in Poland
+48 570 933 114 Here!
Problem z Baterią Hybrydową, lub Autem Elektrycznym?
Zadzwoń do Naszego Serwisu!
Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!
WARSZTAT SAMOCHODOWY
Mechanik Samochodowy
Tel: 570 933 114
Wał Miedzeszyński 180 04-987 Warszawa – Wyznacz Trasę! Otwarte od 6.00 do 18.00
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Mobilny Mechanik dojazd do 30 min!
Wybierz opcje Mechanika z doświadczeniem!
Mechanik
Naprawa Samochodów Hybrydowych, Elektrycznych, Diesel, LPG, Adblue, Dostawczych w Warszawie.
Mechanik z doświadczeniem w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Samochodów Hybrydowych + Serwis Baterii Hybrydowych
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Najtaniej w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Quadów, Naprawa Motocykli, Naprawa Jachtów, Naprawa Koparek, Mobilny Mechanik, Mechanik z Dojazdem, Regeneracji Baterii Hybrydowej, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Usuwanie AdBlue, Serwis Motocyklowy Warszawa, – Mechanik i Warsztat.
Bardzo skuteczne i polecane dokładne Sprawdzanie auta przed kupnem Warszawa, Sprawdzanie samochodu przed kupnem Warszawa – Spuszczenie paliwa z baku Warszawa Zamów naszego specialistę od motoryzacji do swojego domu.
Kompendium wiedzy. Linkownia. Ciekawy artykuł o napędzie hybrydowym (techniczny): …
pobrane z Youtube Nasza firma oferuje serwis samochodów elektrycznych i hybrydowych oraz promujemy możliwie nowe oraz bardzo ciekawe informacje na temat samochodów elektrycznych. Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z naszymi mechanikami, posiadamy też mechaników mobilnych w Warszawie.
Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miejscu.
Mechanik z dojazdem Warszawa
+48 570 933 114
Mobilny Elektryk
+48 512 149 689
Regeneracja Baterii Hybrydowych
+48 508 523 234
Najtaniej w Warszawie!
Nasza firma była widziana między innymi w:


English Speaking Mechanic in Poland
+48 570 933 114 Here!
Problem z Baterią Hybrydową, lub Autem Elektrycznym?
Zadzwoń do Naszego Serwisu!
Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!
WARSZTAT SAMOCHODOWY
Mechanik Samochodowy
Tel: 570 933 114
Wał Miedzeszyński 180 04-987 Warszawa – Wyznacz Trasę! Otwarte od 6.00 do 18.00
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Mobilny Mechanik dojazd do 30 min!
Wybierz opcje Mechanika z doświadczeniem!
Mechanik
Naprawa Samochodów Hybrydowych, Elektrycznych, Diesel, LPG, Adblue, Dostawczych w Warszawie.
Mechanik z doświadczeniem w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Samochodów Hybrydowych + Serwis Baterii Hybrydowych
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Najtaniej w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Quadów, Naprawa Motocykli, Naprawa Jachtów, Naprawa Koparek, Mobilny Mechanik, Mechanik z Dojazdem, Regeneracji Baterii Hybrydowej, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Usuwanie AdBlue, Serwis Motocyklowy Warszawa, – Mechanik i Warsztat.
Bardzo skuteczne i polecane dokładne Sprawdzanie auta przed kupnem Warszawa, Sprawdzanie samochodu przed kupnem Warszawa – Spuszczenie paliwa z baku Warszawa Zamów naszego specialistę od motoryzacji do swojego domu.
Kompendium wiedzy. Linkownia.
Ciekawy artykuł o napędzie hybrydowym (techniczny):
https://innowacjablog.wordpress.com/2017/06/01/samochod-hybrydowy-to-symbioza-mechaniki-z-elektronika/
Jeszcze bardziej techniczny:
http://www.ein.org.pl/sites/default/files/2018-01-03p.pdf
Silnik infiniti VCT (o zmiennym stopniu kompresji).
https://www.infiniti.pl/infiniti-world/campaign-news-events/VC-Turbo.html
https://autokult.pl/28338,infiniti-przygotowalo-silnik-o-zmiennym-stopniu-sprezania-vc-t
272 KM mocy i 30% mniejsze zużycie paliwa (czas pokaże) dostępny w QX50
Saab SVC (Saab Variable Compression) a tu nazwa tego silnika Saba.
Silnik Mazdy Skyactiv X
http://matsuoka.pl/skyactiv-x-silnik-benzynowy-nowej-generacji/
Dla lubiących matematykę, warto zobaczyć:
https://pl.wikibooks.org/wiki/Fizyka_statystyczna/Cykle_(obiegi)_termodynamiczne
https://pl.wikipedia.org/wiki/Cykl_Atkinsona
https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_Millera
https://pl.wikipedia.org/wiki/Cykl_Otta
https://pl.wikipedia.org/wiki/Cykl_Diesla
https://toyota-club.net/files/faq/16-01-01_faq_miller_eng.htm
Jak nie lubi to wystarczy uproszczenie Dobiesława w tym odcinku :))
https://www.se.pl/auto/porady/praca-silnika-czym-rozni-sie-cykl-atkinsona-od-cyklu-otto-aa-oMCL-tCEm-VbbC.html
Warto dodać, że Toyota (i nie tylko) ma silniki które pracują w dwu cyklach:
https://www.spidersweb.pl/2016/09/toyota-silnik-otto-atkinson.html
Animacja działania HSD Toyoty
:
https://youtu.be/-H5hPRHsNgw
https://youtu.be/E_xCssR8qQI
Atkinson (Toyota):
https://youtu.be/X_jZbYL6xi4
A tu wersja oryginalna: https://youtu.be/CNsJOsnuIMA tego typu silnika:
Infiniti VC-Turbo
https://youtu.be/9qkqp39eLc8
Saab
https://youtu.be/K9TsszrvRsg
Mazda SkyActive-X
https://youtu.be/PT2Mt-tkJ_4
Fanpage kanału: https://www.facebook.com/saturdaycarfever/
Muzyka w filmie to własne kompozycje w moim wykonaniu. Wszelkie prawa zastrzeżone :))
Jeśli chesz mnie wspierać w rozwoju kanału na którym nie ma sponsorowanych materiałów, możesz mi pomóc przez:
PATRONITE: https://patronite.pl/SaturdayCarFever oraz przez:
PayPal: https://www.paypal.me/MateuszBorowski
Dziękuję za każdą pomoc :))
Włączam film a na początku reklama Zachar OFF 🤔😂
Oh boy… godzinka z Matim 🙂
Fajnie, że wziąłeś do pomocy kogoś, kto fajnie poopowiada o technologii 👍 Szanuję, że nie ściemniasz i nie próbujesz robić tego na siłę sam.
To jest hybryda którą się ładuje czy z jakiej paczki ona ma energię ?
Gdzie są nocne testy?
dobre dobre .
Powiem Szczerze, że mógłbym Was Panowie słuchać jeszcze drugą godzinę co najmniej. Pan Dobiesław ogromna wiedza. Poza prowadzącym mam ulubieńca na kanale. 🙂 Panowie jakiś cykl materiałów stricte o charakterze technicznym? Do rozważania. Pozdrawiam Serdecznie!
Pozdrawiam was miło sie oglądało hej
Sporo informacji – dzięki temu upewniłem się, że hybryda jest zupełnie nie dla mnie: 30% po mieście (ale nie w korkach, z czego 70% z tych 30% to obwodnica), a kolejne 70% autostrada/ekspresówka (w zasadzie z jedną prędkością)…
Takie małe uzupełnienie co do kaloryczności paliw (za wiki) – gęstość energii masa/objętość:
1) ON: 46,2MJ/kg, 37,3MJ/dm3
2) Biodiesel: 42,2MJ/kg, 33,MJ/dm3
3) Benzyna: 46,4MJ/kg, 34,2/dm3
4) E85 (85% etanol, 15% benzyna): 33,1MJ/kg, 25,6MJ/dm3
Czyli z jednostki masy nawet benzyna ma delikatnie wyższą gęstość energii z masy i z 10% z objętości. Diesel sporo zyskuje na dużo mniejszych stratach cieplnych niż w przypadku silników zapłonem iskrowym.
Z ciekawostek. W najnowszych generacjach hybryd toyota łączy wtrysk pośredni z bezpośrednim. W zależności od obrotów pracuje jeden lub drugi.
Nigdy nie jadłem dłuższej kolacji 🙂 Powiem wam jedno, hybryda w dieslu to by było coś. Dlaczego nikt tego nie robi? Pzdr
Już byłem zły, że taki długi film a tu … Dobiesław! Od razu wygodniej rozsiadłem się w fotelu. 🙂 Nie będę ukrywał, że podoba mi się nowa RAV4 ale zastanawiam się czy w tej chwili dopłata za hybrydę ma sens, bo żeby wyjść na zero i zacząć zyskiwać musiałbym przejechać nim ok 170 tys. kilometrów. No sam nie wiem.
Godzinka słuchania opowieści Dobiesława bardzo przyjemna
Pan Dobiesław mistrz!! Pozdrowienia i zdrówka!
Dobra robota panowie. Po wrażeniach z jazdy w wykonaniu fevera odcinek na wyciszenie i idealny film do poduszki. Nurtuje mnie jedna kwestia. Jaki sens ma taka rav4 w hybrydzie skoro diesel 2.0 pali mi w trasie przy tak samo ekonomicznej jeździe maksymalnie 4,5l/100km. W mieście nie wychodzę z 7 i moment obrotowy diesla jest przyjemniejszy niż w takiej hybrydzie. Wiem bo jechałem Outlanderem PHEV. Jaki sens poza cichym silnikiem ma takie coś co nawet nie ma opcji plug-in do jazdy po mieście na samym prądzie? Cena nowej ravki w hybrydzie jest bardzo wysoka no i ta skrzynia cvt. Boszzzz… te auta są moim zdaniem za drogie. Nie przekonuje mnie to.
Zobaczymy co VW iD pokaze, czy beda elektryki dla ludu czy nie 🙂
Nie GADAŁ tylko MÓWIŁ ! Papuga gada.
poproszę subaru xt
Kolega ma nowe hybrydowe RAV4, jeździłem pare razy i to auto wymiata. Kiedyś myślałem, że hybrydą jeździ się jakoś inaczej, gorzej, a jest właśnie odwrotnie.
Czy nowa Ravka w hybrydzie (awd) ma sens w górach i niskich przebiegach rocznych (rzędu 8 tys.)? Nie chodzi mi o kalkulacje opłacalności zakupu kontra spalanie, ale o to, że samochód będzie jeździł mało, a jeśli już, to większość czasu 1,2,3 czasem 4 bieg – pod górę, reszta zjazdy w dół. Okazjonalnie w trasę.
Chce SUBARU jak najbardziej, ponieważ zastanawiam się między subaru levorg/xv/impreza a toyotą hybrydową – awd z racji iż mieszkam w górach. Ponoć subaru ma lepiej zestrojoną lineartronic.
Mam prośbę.Czy możesz przygotować test VW golfa sportsvana?
Panie Dobiesławie proszę o informację, czy napewno ten silnik ma wtrysk pośredni i czy ewentualnie można zainstalować lpg.
Mati możesz coś więcej powiedzieć o Peugeot 5008. Pisałeś, że trzeba czekać pół roku na 2,0 hdi. Pamiętasz może wady tego auta i na co zwrócić uwagę przy zakupie. Zamówiłem wersje 2,0 hdi GT, full wersję. Salon deklaruje 4 miesiące do odbioru
Jest Dobi jest i łapka. Druga ( ale nie wchodzi) za opowieść o "finezyjnych" autach. No cóż, spalanie przede wszystkim zależy od stylu i prędkości jazdy. Spalanie w tej hybrydzie jest na poziomie spalania kultowego 1,9 TDI.
Super film proszę o więcej filmów o hybrydach oczywiście z Panem Dobiesławem:) Pozdrawiam
Godzina zleciał szybko , duża wiedza o swoim aucie, więcej hybryd na kanale np toyota corolla nowa , prius lub lexus nx . Był już kiedyś Rx ale Kowalskiego nie stać na takie auto.
Jeszcze nie oglądałam bo widzę że długo i muszę mieć czas ale już się cieszę🤗 ale między innymi pod wpływem poprzednich testów, oczywiście jazdy testowych i wielu innych czynników zdecydowałam się na nowe RAV4 będzie za ok 3 miesiące. Serdeczne dzięki Panowie bo robicie kawał dobrej roboty i z perspektywy kobiety, która może nie ma dużej wiedzy chociaż coś tam wie, te testy są bardzo pomocne. Można dokonać duzo bardziej świadomego wyboru. Dziękuję i pozdrawiam
jest szansa na test nowej ravki.?
Bardzo dobry pomysł to skorzystanie ze wsparcia Pana Dobiesława. Obejrzałem dzisiaj hurtowo wszystkie odcinki z Toyotą RAV4. Nie wiem jak umknęły mi pierwsze testy sprzed 3 miesięcy, oglądam kanał regularnie. Może dlatego, że kilka dni temu miałem okazję obejrzeć w salonie nową wersję RAV4, bardzo nam się spodobała, kto wie, może będzie kolejnym samochodem? 🙂 Zainteresowałem się więc bardziej hybrydami, jak działają jak jeżdżą, jakie mają zalety i tu taki wspaniały materiał. Pan Dobiesław wspaniale opowiadał o wszystkim, bardzo miło było słuchać i oglądać Wasze wspólne filmy. Gratuluję wspaniałej pracy i dziękuję za ten cały wysiłek. Dla nas widzą to wielka przyjemność oglądania i sporo użytecznej wiedzy. Pozdrawiam i czekam na kolejne odcinki. LB
Za film z Panem Dobiesławem kciuk w górę daję w ciemno. Takich vlogerów nam trzeba. Panie Dobiesławie – szacun.
Widziałam dziś takie śmieszne małe autko buso podobne z naklejkami z podróży i wielkim napisem z na tylnej klapie "jadę wolno bo udaję hybryde" 😁
Chcemy test Subaru!!!
Uwielbiam słuchać Pana Dobiesława! Proszę o częstszy udział w filmach.
Proszę o recenzje nowej RAV4 z 2019 z napędem 4×4, nowa RAV jest o niebo lepsza od poprzedniej. Dziękuję
Warto wspomnieć że w tym silniczku cykl Atkinsona jest realizowany przez późniejsze zamknięcie zaworu dolotowego. Czyli mieszanka wpada do cylindra tłok wypycha jej cześć z powrotem do dolotu zawór dolotowy się zamyka następuje zapłon i pełen skok cylindra. Co to daje? W następnym cyklu do cylindra trafia częściowo ogrzana mieszanka (łatwiejszy zaplon) odkryto że krótszy cykl kompresji daje więcej czasu na spalanie (lepsze wykorzystanie energii) w cyklu Atkinsona około 10-12% pojemności cylindra jest cofanie do dolotu. Jak panowie wspomnieli silniki te mają lepsza efektywność ale kiepsko biorą od dołu i u gory:-) dlatego nie zdziwilbym się gdyby ten silniczek z tej RAV-ki który posiada zmienne fazy rozrządu w prędkościach atostradowych powyżej 4tys obrotów przechodził w cykl Otta 😊 może też po prostu dalej działać w cyklu Atkinsona tylko na bogatej mieszance… Do czegoś to vvti tam sluży:) ciężko dotrzeć do takich informacji. Świetny materiał panowie. Pozdrawiam
Nuda, nuda jeszcze raz nuda. Strasznie przegadany materiał. Nic ciekawego się nie dowiedziałem. Zupełne oderwanie od tematu. Żadnych przydatnych informacji. A miało być a "Hybryda BEZ TAJEMNIC od A do Z". Skakanie po tematach, chaotycznie opowiedziane. Widać, że nie przygotowano konspektu materiału. Inni robią to ciekawiej i bardziej profesjonalnie.
Dla mnie brak podświetlenia przycisku i regulacji luster.
Szybkie pytanie jakiego spalania sie można spodziewać w tym aucie ( hybryda i awd) na autostradzie przy prędkości 140-150 ( wyjazd rodzinny – auto załadowane )
Czy zrobisz test Hyundai Ioniq 1.6 premium se ?
Coś okropnego.
Panowie gwiazdą jest SAMOCHÓD nie wy.
Pokazujcie samochody, rozwiązania z komentarzem w tle.
A nie siebie podmiejscy gwiazdorzy
ogładałem ten materiał dawno temu a teraz zamówłem corollę hybrid ☺