
Jak korzystać z klimatyzacji? #20 MOTO DORADCA
13 lipca, 2014Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miejscu.
Mechanik z dojazdem Warszawa
+48 570 933 114
Mobilny Elektryk
+48 512 149 689
Regeneracja Baterii Hybrydowych
+48 508 523 234
Najtaniej w Warszawie!
Nasza firma była widziana między innymi w:


English Speaking Mechanic in Poland
+48 570 933 114 Here!
Problem z Baterią Hybrydową, lub Autem Elektrycznym?
Zadzwoń do Naszego Serwisu!
Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!
WARSZTAT SAMOCHODOWY
Mechanik Samochodowy
Tel: 570 933 114
Wał Miedzeszyński 180 04-987 Warszawa – Wyznacz Trasę! Otwarte od 6.00 do 18.00
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Mobilny Mechanik dojazd do 30 min!
Wybierz opcje Mechanika z doświadczeniem!
Mechanik
Naprawa Samochodów Hybrydowych, Elektrycznych, Diesel, LPG, Adblue, Dostawczych w Warszawie.
Mechanik z doświadczeniem w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Samochodów Hybrydowych + Serwis Baterii Hybrydowych
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Najtaniej w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Quadów, Naprawa Motocykli, Naprawa Jachtów, Naprawa Koparek, Mobilny Mechanik, Mechanik z Dojazdem, Regeneracji Baterii Hybrydowej, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Usuwanie AdBlue, Serwis Motocyklowy Warszawa, – Mechanik i Warsztat.
Bardzo skuteczne i polecane dokładne Sprawdzanie auta przed kupnem Warszawa, Sprawdzanie samochodu przed kupnem Warszawa – Spuszczenie paliwa z baku Warszawa Zamów naszego specialistę od motoryzacji do swojego domu.
Klimatyzacja vs angina – jak ustrzec się podstawowych błędów.
SUBSKRYBUJ : http://motodoradca.tv/subskrybuj
FACEBOOK : http://www.facebook.com/youtubemotodoradca
INSTAGRAM : http://www.instagram.com/motodoradca
KOSZULKA : http://motodoradca.cupsell.pl/
Pobrane z Youtube Nasza firma oferuje serwis samochodów spalinowych, diesel i LPG, elektrycznych i hybrydowych oraz promujemy możliwie nowe oraz bardzo ciekawe informacje na temat samochodów elektrycznych. Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z naszymi mechanikami, posiadamy też mechaników mobilnych w Warszawie.
Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miejscu.
Mechanik z dojazdem Warszawa
+48 570 933 114
Mobilny Elektryk
+48 512 149 689
Regeneracja Baterii Hybrydowych
+48 508 523 234
Najtaniej w Warszawie!
Nasza firma była widziana między innymi w:


English Speaking Mechanic in Poland
+48 570 933 114 Here!
Problem z Baterią Hybrydową, lub Autem Elektrycznym?
Zadzwoń do Naszego Serwisu!
Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!
WARSZTAT SAMOCHODOWY
Mechanik Samochodowy
Tel: 570 933 114
Wał Miedzeszyński 180 04-987 Warszawa – Wyznacz Trasę! Otwarte od 6.00 do 18.00
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Mobilny Mechanik dojazd do 30 min!
Wybierz opcje Mechanika z doświadczeniem!
Mechanik
Naprawa Samochodów Hybrydowych, Elektrycznych, Diesel, LPG, Adblue, Dostawczych w Warszawie.
Mechanik z doświadczeniem w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Samochodów Hybrydowych + Serwis Baterii Hybrydowych
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Najtaniej w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Quadów, Naprawa Motocykli, Naprawa Jachtów, Naprawa Koparek, Mobilny Mechanik, Mechanik z Dojazdem, Regeneracji Baterii Hybrydowej, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Usuwanie AdBlue, Serwis Motocyklowy Warszawa, – Mechanik i Warsztat.
Bardzo skuteczne i polecane dokładne Sprawdzanie auta przed kupnem Warszawa, Sprawdzanie samochodu przed kupnem Warszawa – Spuszczenie paliwa z baku Warszawa Zamów naszego specialistę od motoryzacji do swojego domu.
heey xd
Ja tam nie mam problemów z klimą, bo jej nie mam… ;(
Angina wywołana jest przez bakterie, natomiast przyczyna przeziębienia są wirusy, więc angina ≠ przeziębienie.
Kolejna sprawa, już sama kwestia czy wystawienie na zimno czy deszcz może powodować przeziębienie lub anginę jest dyskusyjna, a szok termiczny jako przyczyna – można prosić o linka do jakiś badań które by to potwierdzały ?
Druga sprawa, nie wiem jak mocno chłodzi klima w Pana pojeździe ale w samochodach którymi jeździłem zejście do 18C zawsze trwa przynajmniej kilkanaście minut (o ile w ogóle się udaje) – ile powinien trwać okres przejściowy? Poza tym jechanie z otwartymi oknami daje mikroorganizmom większe szanse na kontakt z nami.
wazne aby nie ustawiac nawiewu w kierunku twarzy. najwieksza wydajnosc moim zdaniej to nawiew na osoby siedzace w srodku(ale skierowane w gore) nie na nogi i nie na szybe bo gdy wylaczymy klimatyzacje to szyby nam zaczna parowac a w koncu bez klimatyzacji spalanie delikatnie nizsze.
A ktoś ma jakieś informacje/doświadczenie odnośnie używania klimatyzacji przez cały rok ? Bo wiem, że wiele osób cały rok jeździ na klimie. Wiem, że przy klimie szybciej odparują szyby itp itd, ale czy to nie jest marnowanie paliwa, bo wiadomo, że auto z chodzącą klimą pali więcej
Trochę dziwne podejście bo nie wyobrażam sobie auta bez klimatyzacji automatycznej i najlepiej przynajmniej dwu strefowej.
Dlaczego bo to jest super wygoda przez cały rok dla kierowcy i pasażera.
Nikt mnie nie przekona do ręcznego wachlowania ustawieniami temperatury siły i kierunku nawiewu bo to już przerabiałem. Ostatecznie sprawdzi się to może na krótkich odcinkach ale w dalekiej trasie jest mocno męczące i angażujące. Oczywiście można to robić dla upartych ręcznie nawet w klimatyzacji automatycznej pozostawiając AC bez aktywnej opcji AUTO.
Sposób schładzania opisany w filmie jest ręczną emulacją klimatyzacji automatycznej która tak właśnie działa i tak powinno się jeździć w aucie z manualną klimatyzacją imitując właśnie tą automatyczną. Tylko ja mam być skupiony na drodze czy na kombinowaniu że o właśnie teraz mam zmienić stopień nawiewu i temperatury jednak z tym wielkim błędem że nie jesteśmy w stanie mierzyć jej idealnie. Nowoczesne klimatyzacje automatyczne jeśli ustawimy wspomniane 18 stopni nie będą wiały na maxa zimnem tylko stopniowo zejdą w gorące dni do zadanej temperatury co zajmuje chwilę i zapobiega przeziębieniom. Właśnie przy manualu zawsze jak ustawimy 18 to będzie 18 dodatkowo zostawiając max siłę nawiewu, przeziębienie gotowe. Zgadzam się z tym że zalecane jest zwiększanie temperatury przed zaplanowanym opuszczeniem auta w gorące dni ale niech to robi automat my tylko ustawimy zadaną temperaturę.
Nie zapominajmy o tym że automatyczna klimatyzacja ma wielki + także w chłodne dni gdy sama niweluje wilgoć i najważniejsze utrzymuje stałą zadaną temperaturę również zimą poniżej +2 stopni gdy sama sprężarka się nie włączy pomimo zapalonej lampki AC. Odpowiada za to automatyczny system utrzymania temperatury i cyrkulacji powietrza który bierze "ciepło z silnika". Dodatkowo jadąc z pasażerem przy automacie dwustrefowym każdy może mieć idealną temperaturę dla siebie a w bardziej rozbudowanych systemach nawet z oddzielnym kierunkiem i siłą nawiewu.
Bez względu na rodzaj klimatyzacji ważne jest kierowanie tak nawiewów aby nie wiały bezpośrednio na człowieka bo przeziębienie gotowe tylko skutecznie mieszały powietrze w aucie. Dodatkowo rozsądne temperatur to 20-22 stopnie do stosowania przez cały rok. Nie zaszkodzi również otworzenie drzwi i wypuszczenie znacznie cieplejszego powietrza ze środka co pomoże klimatyzacji w szybszym schłodzeniu wnętrza.
Piękna mamy jesień tego lata. Dość kulawo wyszło to przysłowie na koniec.
Włącza ! I Pan włancza !
Warto też zaznaczyć, że zdarza się konieczność podnoszenia z ziemi kierowcy, który postanowił nagle wyskoczyć ze swojej 19 stopniowej kabiny, aby zaczerpnąć 30 stopniowego upału. Pół biedy jak nie rozbił sobie przy okazji głowy.
Najlepiej przed rozpoczęciem podróży skierować nawiew na szyby a temperaturę ustawić jak najmniejszą.
"Najbardziej optymalna" 🙂
Fajny materiał 😀 Ja dodam od siebie że naprawdę WARTO negocjować ceny u obecnego ubezpieczyciela. Mi udało się wynegocjować rabat 80zł przy kwocie ubezpieczenia 560 i 100zł przy kwocie 610 za drugie autko.:) Zawsze informuję obecnego ubezpieczyciela że przy pomocy porównywarki, uzyskałem lepsza ofertę od firmy xxx i że zalezy mi aby zostać u obecnego ubezpieczyciela. Czy nie moga się zrównać z składką oferowaną przez firmę xxx ? 😀 Tym sposobem w ciągu dwóch lat na dwóch autach oszczedziłęm ok. 360zł 🙂 Niby nic a jednak. Pozdrawiam Hej 🙂
Opisałem ten problem (jak i wiele innych) w moim poradniku, znajdziecie go tutaj: wszystkooklimie.interkursy.pl
naciska na te guziki jak jechowi na guzik dzwonka od moich drzwi
Najlepsza Automatyczna dwustrefowa
1:10 "włączamy", a nie "włanczamy" 😉 = włącznik – włancznik (źle)
Włączamy klimatyzację , a nie "włanczamy"
klimatyzacja bazuje na wilgoci mojej baby cipka tez bazuje na wilgoci
W automatycznej klimatyzacji też można regulować po swojemu. Cosik panu pomieszało się. Automat to wygoda, bo nawet nawiew działa
Mam automatyczną i zawsze przełączam na manual. Nie korzystam z funkcji auto.
Mówimy: "proszę pani" nie "proszę panią", "klimatyzacją" a nie "klimatyzacjom", "włącza" a nie "włancza" ani "włoncza" itp
Do merytoryki się nie odniosę, bo też nie jestem ekspertem
Hej hej!
Serio wolisz manual? 😉
Moim zdaniem optymalna temperatura to 21.
Klimy nie trzeba odgrzybiać , wystarczy ją wyłączyć 500m przed punktem docelowym i ustawić nadmuch na max.
Taki zabieg usuwa wilgoć z kanałów powietrznych i grzybek niema na czym rosnąć.
Praktykuje to od 5 lat i w 2 samochodach brak grzyba, a klima nie wydziela żadnego zapachu.
WOW kratki nawiewu 1:1 z FSO 125p wspomnienia wracają 🙂 i to nie w pierwszym aucie już widzę podobne. Osobiście w moim staruszku W202 od wiosny do jesieni nie wyłączam klimy wcale (nie włączam trybu EC – economy) tylko wsiadam odpalam, uchylam szyby na chwile żeby szybciej pozbyć się gorącego powietrza, jak mam wysiadać to też nie czekam z wyrównaniem temp tylko wysiadam. Ozonuję tak z 3-4 razy w roku (nie licząc zimy) na wiosnę wymieniam filtr z węglem aktywnym i nigdy nie miałem problemu z przeziębieniem z powodu klimy. Taka sama sytuacja miała miejsce w dostawczym busie i mimo, że Master fabrycznie nie posiadał miejsca na filtr kabinowy to też nigdy nie chorowałem. Z klimą manualną to się zgodzę, jest mniej wygodna ale za to nie ma się w niej co zepsuć bo jest zbyt proste i bez nadmiaru elektroniki.
Jeśli ktoś złapie ból w dolnej części pleców o to że mi nadmierne ozonowanie zniszczy tapicerkę- powiem tak, stary mercedes to prawdziwe lakierowane drewno a nie odłażąca okleina, brak plastikowych chromów bo co ma błyszczeć jest ze stopu metali jak np klamki, elementy skórzane należy i tak natłuszczać zeby nie pękały, po nabiciu ozonuje okolo 20minut, potem po 10-15 wiec wnętrze ma się nadal dobrze.
Ustawione mam na 20stopni czy lato czy zima
Wiem, odkopałem dinozaura. Co poradzę, że mi youtube polecił? Ale przejdę do meritum. Dla mnie idealne ustawienie klimy to 21.5 stopnia. Polecam 🙂
Gościu dał filmik o klimie a tu się okazało że go oglądają sami uczniowie prof.Miodka i logopedzi Panie Waldku na przyszłość daj pan opis pod filmami że to nie dla polonistów i logopedów
Jak twoje rady maja się np do przedstawicieli handlowych którzy skaczą po 12-15-20 wizytach dziennie, często punkty nie są daleko siebie i nie ma czasu na zabawe w aklimatyzację temperaturowa…
Jak na manualnej ustawiać temperaturę? Termometr z domu powiesić ? 😂😂
oj po 6 latach zapewne zmienil sie punkt widzenia co do klimatyzacji.Wiec po 1 wiekszosc korzysta klimatyzacji w ruchu miejskim ta procedura moze skutkowac tym ze bedziemy juz w punkcie docelowym zanim to auto sie zchlodzi po 2 bezpieczenstwo ja wiem ze to wciska sie jednym guziczkiem ale jakby nie patrzyl odrywa sie wzrok nawet kilka razy..Co do szoku termicznego to raczej nie ma miejsca gdy ustawi sie klimatyzacje na te 18 stopni.To raczej czynnik znajdujacy sie w tym gazie powoduje to ze malo odporni choruja no i te bakterie ktore wdychami majac zanieczyszczony uklad.Jak dlamnie to podstawowym bledem jaki robia ludzie to taki ze ustawiaja wloty powietrza bezposrednio na siebie zeby sie schlodzic i to jest powodem ze mamy problemy ze zdrowiem-moja rada ustawcie sobie na te 18 stopni ale wloty powietrza na wszystkie mozliwe boki.Ktos powie ja jestem mlody nie choruje nic mi sie nie dzieje-tak ale im czlowiek starszy to predzej czy pozniej odczujemy tego skutki jak i inne rzeczy.
Szkoda, że nie widziałem tego filmiku wcześniej.
Btw, znacie jakieś sposoby na drapiące gardło ? XD
Nie ma palców w górę przy "cześć", nie ma oglądania. Tak się nie bawimy.
okey a ja w zimie kożystac czy trzeba ja wyłaczac wiadom schłodzonego powietrza nie potrzeba ..przy automatycznej co robic mam
po pierwsze przed jazdą otworzyć wszystkie drzwi i przewietrzyć, po drugie na koniec jazdy podnoszenie temperatury? – jaki to ma mieć sens? jak zbliżasz się do końca jazdy wyłącz klimę a zostaw dmuchawę, wysuszy się układ i będzie mniej problemów z grzybami
Siema, Waldek. W 2021 wbiło mi się to na główną 😁
no i Panie tu masz minus… jak można zarządzać samemu klimatyzacją przy automatycznej??? potem jak na wstępie powiedziałeś nie dziw się anginy…
Jak klikam w Leonie obieg zamknięty to pojawia się gwiazdka może ktoś wytłumaczyć jak włączyć obieg zamknięty 👌