
Jak sprawdzić akumulator i alternator miernikiem multimetrem. Dla początkujących.
25 kwietnia, 2021 Wyłączone Przez mrAkumulatorProblem z Baterią Hybrydową, lub Autem Elektrycznym?
Zadzwoń do Naszego Serwisu!
Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!
WARSZTAT SAMOCHODOWY
( Wał Miedzeszyński 180 )
+48 508 523 234
Wał Miedzeszyński 180 04-987 Warszawa – Wyznacz Trasę! Otwarte od 6.00 do 18.00
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Mobilny Mechanik dojazd do 30 min!
Wybierz opcje Mechanika z doświadczeniem!
Mechanik +48 508 523 234
Naprawa Samochodów Hybrydowych, Elektrycznych, Diesel, LPG, Adblue, Dostawczych w Warszawie.
Mechanik z doświadczeniem w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Samochodów Hybrydowych + Serwis Baterii Hybrydowych
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Najtaniej w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Quadów, Naprawa Motocykli, Naprawa Jachtów, Naprawa Koparek, Mobilny Mechanik, Mechanik z Dojazdem, Regeneracji Baterii Hybrydowej, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Usuwanie AdBlue, Serwis Motocyklowy Warszawa, – Mechanik i Warsztat.
Bardzo skuteczne i polecane dokładne Sprawdzanie auta przed kupnem Warszawa, Sprawdzanie samochodu przed kupnem Warszawa – Spuszczenie paliwa z baku Warszawa Zamów naszego specialistę od motoryzacji do swojego domu.
Kilka miesięcy temu wspólnie z @Rzeźbiarz nagraliśmy film o kontroli instalacji elektrycznej w samochodzie. Po tym filmie zrodziło się bardzo dużo pytań od osób z podstawową znajomością tematu elektryka pojazdowa. W związku z tym poprosiłem Tytusa o wspólne nagranie filmu którego adresatem ma być osoba początkująca. Mam nadzieję, że wam się spodoba.
Zapraszam i pozdrawiam
Robert Mazurek i Tytus Rzeźbiarz
Vlog firmy: https://www.youtube.com/channel/UCy_mwxUyHJY91Ba3vcTnF9w
Vlog english: https://www.youtube.com/channel/UCetBPKIA6MEb3ds9KgonyaQ
🙏 Wsparcie dla @mrAkumulator:
PATRONITE: https://patronite.pl/mrAkumulator
YOUTUBE: wesprzyj kanał w serwisie YouTube (niebieski przycisk pod każdym filmem)
PAYPAL: www.paypal.me/mrAkumulator
☕ KUBEK za WSPARCIE: https://www.sklep.akubiz.biz/pl/p/Darowizna-na-wsparcie-kanalu-mrAkumulator/605
🏪 Moje sklepy z akumulatorami
“Świat Akumulatorów”
Szczecin ul. Gryfińska 106
Szczecin ul. Santocka 42
🛒 Moje sklepy internetowe z akumulatorami:
Sklep internetowy: https://www.e-moto.pl/
Sklep Internetowy: http://sklep.akubiz.biz/
💟 Moje media społecznościowe:
Instagram: https://www.instagram.com/mrakumulator/
Facebook: https://www.facebook.com/mrAkumulator/
Twitter: https://twitter.com/mrakumulator
Robert Mazurek, twórca kanały @mrAkumulator i firmy Świat Akumulatorów oraz portalu AKUBIZ a także jednego z pierwszych sklepów internetowych z akumulatorami w Europie www.e-moto.pl
#Alternator #NapięcieŁadowania #JakSprawdzić #Rzeźbiarz #RobertMazurek
Pobrane z Youtube Nasza firma oferuje serwis samochodów elektrycznych i hybrydowych oraz promujemy możliwie nowe oraz bardzo ciekawe informacje na temat samochodów elektrycznych. Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z naszymi mechanikami, posiadamy też mechaników mobilnych w Warszawie.
Problem z Baterią Hybrydową, lub Autem Elektrycznym?
Zadzwoń do Naszego Serwisu!
Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!
WARSZTAT SAMOCHODOWY
( Wał Miedzeszyński 180 )
+48 508 523 234
Wał Miedzeszyński 180 04-987 Warszawa – Wyznacz Trasę! Otwarte od 6.00 do 18.00
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Mobilny Mechanik dojazd do 30 min!
Wybierz opcje Mechanika z doświadczeniem!
Mechanik +48 508 523 234
Naprawa Samochodów Hybrydowych, Elektrycznych, Diesel, LPG, Adblue, Dostawczych w Warszawie.
Mechanik z doświadczeniem w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Samochodów Hybrydowych + Serwis Baterii Hybrydowych
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Najtaniej w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Quadów, Naprawa Motocykli, Naprawa Jachtów, Naprawa Koparek, Mobilny Mechanik, Mechanik z Dojazdem, Regeneracji Baterii Hybrydowej, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Usuwanie AdBlue, Serwis Motocyklowy Warszawa, – Mechanik i Warsztat.
Bardzo skuteczne i polecane dokładne Sprawdzanie auta przed kupnem Warszawa, Sprawdzanie samochodu przed kupnem Warszawa – Spuszczenie paliwa z baku Warszawa Zamów naszego specialistę od motoryzacji do swojego domu.
28 komentarzy do “Jak sprawdzić akumulator i alternator miernikiem multimetrem. Dla początkujących.”
Możliwość komentowania została wyłączona.
Jaki polecacie multimetr za 40-50 zł? @Rzeźbiarz wspomina w filmie o takiej kwocie za urządzenie. Dziękuję za wideo.
Fajny film dla początkujących, tylko wprowadza trochę zamieszania w kwestii napięcia na akumulatorze jeśli ktoś ma nowe auto z "inteligentnym ładowaniem" mam na myśli grupę VAG.
W takich autach nie jest osiągalne napięcie na aku powyżej 12,5V to tak z moich obserwacji, czyli wiecznie nie doładowany… ładowanie prostownikiem na full, i po kilku dniach wraca do 12.4-12.5V
Może o tym warto by było zrobić film?
naprawdę za 10 zł????
W Volvo V70 mam akumulator w bagażniku i różnica jest 0,8V coś z tym trzeba robić czy przy takiej odległości to standard
U mnie po nocy, otwieram auto i mierze na klemach, mam napięcie 12.1. Po włączeniu świateł i wentylatora mam 11.4
Ladowanie po rozruchu 13.97 na włączonych światłach oraz włączonym radiu wentylatorze wideorejestratorze oraz baterii do wideorejestratora.
Wydaje mi się że akumulator ma niskie napięcie po nocy. Tym bardziej że jeszcze nie ma temperatury minusowej. W nocy jedynie 9 stopni.
Fakt że auto robi od pon do pt krótkie odcinki po mieście. Raz w tygodniu trasa 2 godzinna.
Coś doradzicie?
Doładować na prostowniku akumulator czy rozglądać się za nowym.
Ja mam taki przypadek akumulator nowy jadę i w jeździe zapala się serv i wszystko stopniowo przestaje działać wycieraczki zwalniają chodzą coraz wolniej prędkościomierz przestaje działać i w końcu gasną światła czyli wszystko po trochu aż gdy się zatrzymam nie mogę odpalić auta.
Szczotki wymienione w alternatorze jest to laguna 2 1.8 benzyna co to może być????
a co to za apka na telefon?
Pyt z innej strony. Ladowanie dwuch akumulatorow z alternatora. Dzieki
Panowie jak jest chłodno napięcie pod obciążeniem spada mi poniżej 9v akumulator ma 3 ,5 lat czyżby akumulator padał a ładowany był tydzień wcześniej ,nic prądu nie kradnie
Panocku A co to za aplikacja n telefonie ?
Bardzo błędny film. Np. W 90% Fiatów ładowanie nie przekracza 14V. W nowoczesnych autach zakres prawidłowego ładowania jest zależny od wielu czynników no. temperatury zewnętrznej i może wynosić 12.3-15.0V
Swoja droga w tym rozwiazaniu – gdzie alternator jest z rozrusznikiem na jednym kablu – to ten przewod jest jeszcze wazniejszy, bo opor na nim powoduje zarowno pogorszenie ladowania jak i wieksze obciazenie przy starcie. Czyli akumulator dostaje po kostkach na dwa sposoby 😛
Jakiś niezły entuzjasta LPG tym jeździ że nie dość że solidny filtr KME na lotnej to jeszcze Twister ;D
Jaki model tego żółtego miernika?
A jak ja mam zmierzyć ucieczkę na plusie jak mam aku w bagażniku?
Bardzo wartościowy filmik
Witam, nie czytałem wszystkich komentarzy poniżej za co przepraszam i może ktoś już o tym napisał ale przed wymianą przewodów na nowe najpierw oczyścił bym wszystkie połączenia zaczynając od śruby na alternatorze poprzez połączenie przewodów na rozruszniku i kończąc na klemach i bolcach na akumulatorze. Po oczyszczeniu połączenia nasmarował bym pastą miedziową a klemy wazeliną techniczną. Jeżeli przewody w miejscach gdzie zostały zaprasowane nie są luźne lub upalone to przewody raczej są ok i na przestrzeni czasu " nie ubyło im z przekroju"… Ale filmik bardzo fajny i dużo przydatnych informacji dla laika! Dobra robota Panowie!
Fajny materiał. Pytanie? Ile trzeba przejechać kilometrów lub ile powinien musi pracować silnik (jeśli w ogóle ma to sens), aby odzyskać energię straconą na rozruch silnika? Pozdrawiam Jarek.
A ja mam takie pytanie. Alternator ładuje mi 15V. Czy można tak jeździć czy akumulator może uszkodzić?
…ha, ha, ha…
Te model miernika polecacie czy jakiś inny model
Dawnymi czasy / ok.1997-2002 / zauważyłem, że napięcie alternatorów włoskich i polskich ze Świdnicy do Fiat a Cinquecento i wynosiło 13,75 V przy ( 800-4000 ) obr/min. Byłem wielce zdziwiony, bo w owym czasie np. dla VW 1,3 instrukcja podawała 14,1 +/- 0,17 V , a w innych autach 14,4 V przy temperaturach dodatnich.
… W 2018 r. miałem Alfę Romeo i napięcie alternatora też wynosiło 13,75 V w zakresie od wolnych do 4 tys obr./min. , ale trafił się przypadek rozładowania akumulatora BMW 3,0 i napięcie alternatora w zakresie pomiarowym wynosiło ok. 15 V. Nic dziwnego, bo akumulator był pod kanapą tylnego siedzenia, a przy BMW 2,8 w kufrze i uwzględniono spadek napięcia na przewodach.
Witam. Mam pytanie o napięcie podczas rozruchu. Robię codziennie krótkie odcinki. Jak sprawdzałem napięcie podczas rozruchu to było poniżej 10v. Ale to chyba normalne jak akumulator jest niedoładowany? Czy można doładowywać akumulator powiedzmy co tydzień?
Zapytam przy okazji. Sprawdzałem ładowanie na akumulatorze i alternatorze i wyniki takie same, mianowicie. Bez obciążenia ładowanie 14,76 a podczas obciążenia 14,38 i chwilami skacze do 14,24. Masz jakiś pomysł co to może być?
a napięcia w trakcie rozruchu?
fajna byłaby tabelka ze wszystkimi możliwymi pomiarami i dopuszczalnymi wartościami
A Co w sytuacji kiedy napięcie skacze podbija od 14.10 do 14.50 na wolnych obrotach bardzo szybko 14.10-14.30-14.50-14.10-14.40-14.50-14.20 oczywiscie bez obciążenia?
U mnie spadki napięcia na przewodach między aku a alternatorem są znikome bez obciążenia , a z obciążeniem na kablu + wartość wynosi 0,44 .Napięcie alternator i aku bez obciążenia prawie jednakowe, a przy obciążeniu różnica wynosi ponad 0,4 v. Akumulator ma ponad 6 lat i jego pojemność jest dużo mniejsza stąd chyba te różnice podczas obciążenia a nie stary kabel + ?
Witam mam pytanko czy miernik Pokarze prawidłowo wartość alternatora 14.4 v podczas gy akumulator jest rozładowany