
Na co zwracać uwagę przy zakupie używanego samochodu?
19 listopada, 2020Na co zwracać uwagę przy zakupie używanego samochodu?
Przygotowaliśmy listę najważniejszych kryteriów.
Jeśli stoisz przed wyborem swojego pierwszego (lub kolejnego) auta, a nie masz zagadnień motoryzacyjnych w małym palcu, zadanie to może wydawać się przytłaczające. Używane samochody wystawiane na sprzedaż należy dokładnie sprawdzić aby wyeliminować przykre niespodzianki w przyszłości. Głowa do góry, właśnie dlatego przychodzimy z pomocą! W tym artykule dowiesz się na co zwracać uwagę przy zakupie używanego samochodu.
Historia pojazdu
Ważniejsza niż wygląd oraz stan mechaniczny jest historia używanego auta, ponieważ ona dostarcza nam najwięcej informacji o ewentualnych naprawach, wypadkach czy zniszczeniach z przeszłości. Rzeczą którą bezwzględnie powinieneś sprawdzić na pierwszym miejscu jest to, czy pojazd nie jest kradziony. Ta informacja jest dla Ciebie cenniejsza niż złoto i od jej zweryfikowania powinien się zaczynać każdy potencjalny zakup. Nabycie skradzionego samochodu będzie wiązało się z szeregiem nieprzyjemności a nawet konsekwencji finansowych. Na szczęście w tym celu nie musisz wychodzić z domu, ponieważ istnieje wiele serwisów on-line, które umożliwiają uprzednie zapoznanie się z historią auta. Serwisy te mają dostęp do bazy skradzionych pojazdów, instrukcję wyszukiwania VIN czy nawet porady odnośnie wad i zalet konkretnego modelu. Najbardziej popularne porównywarki to Carvertical, Autodna i Autobaza. Sprawdzenie danego modelu kosztuje mniej niż 100 złotych i pomoże Ci zaoszczędzić cenny czas, nerwy oraz pieniądze. Przeczytaj więcej aby wybrać najlepszą dla swoich potrzeb porównywarkę i dokonać bezpiecznego zakupu.
Wygląd zewnętrzny – lakier i nadwozie
1. Rdza
Jeśli upewniłeś się już, że historia auta nie budzi żadnych wątpliwości, przyszedł czas na osobistą ocenę stanu wizualnego pojazdu podczas wizyty przedzakupowej. Sprawdź dokładnie czy blacha samochodu posiada ogniska korozji i jeśli tak, w jakim są stanie. Zwróć szczególną uwagę na progi samochodu, czyli elementy znajdujące się pod przednimi i tylnymi drzwiami. Blacha w tych rejonach wystawiona jest na kontakt z wodą i/lub śniegiem, przez co jest najczęściej korodującym elementem nadwozia. Zardzewiałe części będą prędzej czy później wymagały naprawy, a skorodowana powłoka charakteryzuje się dużo mniejszą wytrzymałością, może się kruszyć i odłamywać.
2. Lakier
Przejdź dookoła samochodu aby ocenić wizualny stan lakieru. Zwróć uwagę na odpryski, przebarwienia czy zarysowania. Oczywiście kupując starszy samochód musisz liczyć się z tym, że będzie on posiadał normalne ślady użytkowania, które jednak nie muszą wpływać na jego bezawaryjność i bezpieczeństwo jazdy. Warto ocenić również kolor lakieru na poszczególnych częściach. Jeśli przykładowo kolor jednego błotnika różni się odcieniem od reszty pojazdu, może to wskazać na wymianę lub malowanie tej części w przeszłości, co z kolei może sugerować, że samochód uległ kiedyś wypadkowi. Jeśli masz wątpliwości, możesz posłużyć się miernikiem grubości lakieru, który precyzyjnie wskaże na nadwoziu miejsca szpachlowane lub po prostu wielokrotnie malowane. Jeśli właściciel nie ma nic do ukrycia, posłużenie się takim przyrządem nie powinno stanowić dla niego żadnego problemu.
3. Dopasowanie elementów
Kolejną ważną rzeczą, którą należy sprawdzić jest dopasowanie elementów nadwozia. Krótko mówiąc sprawdź czy szpary pomiędzy elementami (np. pomiędzy drzwiami a błotnikiem, maską a błotnikiem, maską a lampą i tak dalej) są równe. Jeśli na przykład w jednym miejscu elementy się stykają, a w drugim szpara ma szerokość 1 cm, świadczy to o nieumiejętnym dopasowaniu elementów zastępczych i/lub stłuczce. Należy wtedy poprosić o wyjaśnienie. Pamiętaj, że każdy wypadek lub nawet niepozorna stłuczka mogą osłabiać konstrukcję samochodu.
Przebieg
Kiedyś znacznie częściej byliśmy narażeni na tzw. “cofanie licznika”. W związku z tym większość kupujących desperacko szukała aut z przebiegiem poniżej 100 tys km. Dziś na szczęście możemy bezpiecznie sprawdzić przebieg samochodu na podstawie numeru VIN dzięki raportom portali takich jak CarVertical. Pamiętajmy, że każdy silnik ma inne osiągi i może się zdarzyć, że zadbany samochód z przebiegiem ponad 200 tys km będzie lepszym wyborem niż nieumiejętnie użytkowana “prawie nówka sztuka”.
Podsumowanie
Przed zakupem warto również wybrać się do mechanika, który oceni niewidoczne dla oka elementy samochodu oraz wyda profesjonalną opinię o jego stanie technicznym. Potem zostaje nam już tylko jazda próbna, podpisanie umowy oraz lata bezpiecznej i bezawaryjnej jazdy.

Uwaga: w chwili obecnej przenieśliśmy całkowicie nasze usługi do Warszawy
Jedyna opcja naprawy auta hybrydowego i elektrycznego jaką Państwu proponujemy poza Warszawą to na dzień dzisiejszy to wysłanie Lawetą do jednego z naszych Warsztatów w Warszawie!
Naprawiamy Samochody hybrydowe i Elektryczne nasza firma działa na terenie całej Warszawy pomagając kierowcom którzy posiadają samochody hybrydowe. Zapraszamy wszystkich serdecznie do kontaktu z przedstawicielami naszej firmy.
Prowadzimy serwis naprawy aut – bardzo prosimy o nie marnowanie czasu naszych mechaników i elektryków. Niestety nie doradzamy i nie mamy czasu na doradzanie co kupić i jakie auto ma lepszy silnik itp, a więc zapraszamy klientów z usterkami samochodów, do regeneracji bateri hybrydowych i naprawy aut spalinowych i elektrycznych do naszych warsztatów.
W nawiązaniu do informacji prosimy o dokładne poinformowanie mechanika o marce samochodu, usterki jaka występuje i rocznika aby wspólnie zaoszczędzić czas nasz i Państwa.
Z myślą o naszych klientach postanowiliśmy stworzyć cały kompleksowy serwis naprawy regeneracji diagnostyki odnowy oraz wszelkich drobnych napraw samochodów hybrydowych elektrycznych spalinowych oraz pojazdów typu diesel w jednym miejscu to właśnie dlatego postanowiliśmy przenieść wszystkie nasze warsztaty i utworzyć dwa wielkie kompleksy w Warszawie dzięki czemu mogą państwo do nas przyjechać lub wysłać auto na lawecie a sztab specjalistów diagnostów techników mechaników oraz Elektro techników dokona kompleksowej naprawy pojazdu.
Wychodząc naprzeciw oczekiwań naszych klientów podjęliśmy decyzję aby Warszawa była kojarzona z centrum naprawy oraz diagnostyki pojazdów hybrydowych oraz elektrycznych. Nasi klienci przyjeżdżają do nas z całej Polski oraz przywożą swoje auta na lawetach.
Również nasz serwis poszerzył się o możliwość lawetowania auta z najbardziej odległych miast do Warszawy, wierzymy że gromadząc wszystkich najlepszych fachowców pod jednym dachem będziemy w stanie dać państwo najlepszy z możliwych serwisów.
Uwaga: w chwili obecnej przenieśliśmy całkowicie nasze usługi do Warszawy!
Jedyna opcja naprawy auta hybrydowego i elektrycznego jaką Państwu proponujemy poza Warszawą to na dzień dzisiejszy to wysłanie lawetą do jednego z naszych Warsztatów w Warszawie!
Uwaga: Prowadzimy bardzo oblegany serwis naprawy aut – bardzo prosimy o nie marnowanie czasu naszych mechaników i elektryków. Niestety nie doradzamy i nie mamy czasu na doradzanie co kupić i jakie auto ma lepszy silnik itp, a więc zapraszamy klientów z usterkami samochodów, do regeneracji bateri hybrydowych i naprawy aut spalinowych i elektrycznych do naszych warsztatów.
W nawiązaniu do informacji prosimy o dokładne poinformowanie mechanika o marce samochodu, usterki jaka występuje i rocznika aby wspólnie zaoszczędzić czas nasz i Państwa.
Posiadamy 3 Warsztaty w Warszawie!
+ Mobilnego Mechanika pracującego 7 dni w tygodniu!
Tak, nasze warsztaty samochodowe serwisują samochody Hybrydowe, naprawaiamy wszystkie modele samochodów z silnikami hybrydowymi w tym Toyota, Lexus, Mercedes, Honda, Audi itp..
Tak oczywiście jesteśmy jedynym serwisem samochodowym który na czas obecny serwisuje samochody elektryczne, naprawiamy invertery/konvertery, elektryke samochodową, prowadzimy szczegółową diagnostykę samochodów elektrycznych.
Nasza firma posiada sieć warsztatów samochodowych w Warszawie, aczkolwiek nasi klienci wysyłają do nas samochody z całej Polski lawetami. Dodatkowo można wysłać do naszej firmy baterie hybrydowe w celu regeneracji lub skorzystać z diagnostyki i naprawy w jednym z naszych warsztatów samochodowych.
Nie, oczywiście skupiamy się na autach elektrycznych i hybrydowych aczkolwiek posiadamy niezbędny sprzęt do pełnej diagnostyki i naprawy aut spalinowych, serwis samochodów diesel, naprawaiamy też auta wodorowe.
Posiadamy sieć warsztatów samochodowych więc przyjmujemy samochody natychmiastowo, w momencie rozmowy z właścicielem firmy można ustalić konkretną datę przyjazdu samochodem.
Nasza firma praktyczne serwisuje prawie każdy model baterii hybrydowych, jesteśmy w stanie naprawić baterie do Toyota, Lexus, Peugeot, Citroen, Honda, Mercedes Audi. Jestesmy specialistami od pełnej regeneracji, odsiarczamy baterie, wymieniamy moduły, pełna diagnostyka komputerowa.
Tak, jako największa Polska firma dajemy zawsze gwarancje od 6 do 12 miesięcy, w tym jesteśmy w stanie zrobić regeneracje baterii hybrydowych, naprawić baterie do samochodu elektrycznego.
Średnio do Toyota to koszt 2,000 zł plus 400zł za każdy wymieniony moduł, Honda koszt od 5,000zł do 7,000zł w zależności jak mocno zdegradowany jest moduł, Mercedes i Audi to koszt około 10,000 zł do 20,000 zł w zależności jak mocno bateria jest uszkodzona.
Koszty diagnostyki dla aut hybrydowych i elektrycznych to 300 zł a dla spalinowych od 100 zł do 200 zł.
Posiadamy w naszej ofercie serwisu samochodowego elektryków samochodowych z 15 letnim doświadczeniem, mechaników aut spalinowych z minimum 10 letnim doświadczeniem.
Naprawa samochodu w naszych warsztatach samochodowych średnio kosztuje od 800 zł do 2,300 zł w zależności co zostanie wymienione.