![Tyrystory i triaki - [RS Elektronika] # 14](https://i0.wp.com/www.naprawa-hybrydy.pl/wp-content/uploads/2022/03/Tyrystory-i-triaki-RS-Elektronika-14.jpg?resize=1140%2C641&ssl=1)
Tyrystory i triaki – [RS Elektronika] # 14
5 lutego, 2015Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miejscu.
Mechanik z dojazdem Warszawa
+48 570 933 114
Mobilny Elektryk
+48 512 149 689
Regeneracja Baterii Hybrydowych
+48 508 523 234
Najtaniej w Warszawie!
Nasza firma była widziana między innymi w:


English Speaking Mechanic in Poland
+48 570 933 114 Here!
Problem z Baterią Hybrydową, lub Autem Elektrycznym?
Zadzwoń do Naszego Serwisu!
Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!
WARSZTAT SAMOCHODOWY
Mechanik Samochodowy
Tel: 570 933 114
Wał Miedzeszyński 180 04-987 Warszawa – Wyznacz Trasę! Otwarte od 6.00 do 18.00
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Mobilny Mechanik dojazd do 30 min!
Wybierz opcje Mechanika z doświadczeniem!
Mechanik
Naprawa Samochodów Hybrydowych, Elektrycznych, Diesel, LPG, Adblue, Dostawczych w Warszawie.
Mechanik z doświadczeniem w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Samochodów Hybrydowych + Serwis Baterii Hybrydowych
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Najtaniej w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Quadów, Naprawa Motocykli, Naprawa Jachtów, Naprawa Koparek, Mobilny Mechanik, Mechanik z Dojazdem, Regeneracji Baterii Hybrydowej, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Usuwanie AdBlue, Serwis Motocyklowy Warszawa, – Mechanik i Warsztat.
Bardzo skuteczne i polecane dokładne Sprawdzanie auta przed kupnem Warszawa, Sprawdzanie samochodu przed kupnem Warszawa – Spuszczenie paliwa z baku Warszawa Zamów naszego specialistę od motoryzacji do swojego domu.
Tym razem parę słów o tyrystorach, triakach i kilku innych elementach półprzewodnikowych.
Jeśli spodobał Wam się odcinek, zapraszamy do polubienia naszej strony na facebook’u:
https://www.facebook.com/RSElektronika
Jeśli macie jakieś pytania dotyczące tematyki videobloga lub sugestie w sprawie tematów kolejnych odcinków, kierujcie je na:
reduktorszumu@gmail.com
Zapraszamy na stronę http://reduktorszumu.cupsell.pl do zakupu koszulek i gadżetów z logiem Reduktora Szumu. W ten sposób możecie przyczynić się do rozwoju naszego kanału.
Pobrane z Youtube Nasza firma oferuje serwis samochodów spalinowych, diesel i LPG, elektrycznych i hybrydowych oraz promujemy możliwie nowe oraz bardzo ciekawe informacje na temat samochodów elektrycznych. Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z naszymi mechanikami, posiadamy też mechaników mobilnych w Warszawie.
Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miejscu.
Mechanik z dojazdem Warszawa
+48 570 933 114
Mobilny Elektryk
+48 512 149 689
Regeneracja Baterii Hybrydowych
+48 508 523 234
Najtaniej w Warszawie!
Nasza firma była widziana między innymi w:


English Speaking Mechanic in Poland
+48 570 933 114 Here!
Problem z Baterią Hybrydową, lub Autem Elektrycznym?
Zadzwoń do Naszego Serwisu!
Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!
WARSZTAT SAMOCHODOWY
Mechanik Samochodowy
Tel: 570 933 114
Wał Miedzeszyński 180 04-987 Warszawa – Wyznacz Trasę! Otwarte od 6.00 do 18.00
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Mobilny Mechanik dojazd do 30 min!
Wybierz opcje Mechanika z doświadczeniem!
Mechanik
Naprawa Samochodów Hybrydowych, Elektrycznych, Diesel, LPG, Adblue, Dostawczych w Warszawie.
Mechanik z doświadczeniem w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Samochodów Hybrydowych + Serwis Baterii Hybrydowych
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Najtaniej w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Quadów, Naprawa Motocykli, Naprawa Jachtów, Naprawa Koparek, Mobilny Mechanik, Mechanik z Dojazdem, Regeneracji Baterii Hybrydowej, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Usuwanie AdBlue, Serwis Motocyklowy Warszawa, – Mechanik i Warsztat.
Bardzo skuteczne i polecane dokładne Sprawdzanie auta przed kupnem Warszawa, Sprawdzanie samochodu przed kupnem Warszawa – Spuszczenie paliwa z baku Warszawa Zamów naszego specialistę od motoryzacji do swojego domu.
tak jak kolega daniel powiedział to jest ściemniacz
A gdzie sztuczka z gaszeniem tyrystora tyrystorem? Trochę po łebkach to wszystko opisane.ale OK, odcinek tylko 11-sto minutowy.
świetny materiał! mam pytanie, z racji że zajmuję się tyrystorami zawodowo. Jak radzić sobie z zaburzeniami EMC generowanymi przez tyrystor przy wykrywaniu zera napięcia? Z powodu tych zaburzeń mierząc napięcie RMS widać lekką zmianę w czasie napięcia wyjściowego tyrystora (około +- 3V). Oglądając przebiegi na oscyloskopie, napięcie wejściowe jest mocno zniekształcone przez tyrystor mimo zastosowania kondensatorów filtrujących i dławika ograniczającego prąd rozruchowy. Ma to związek z rozmieszczeniem ścieżek na płytce?
Jak w praktyce stosuje się przełączenie tyrystorów? Załóżmy że stosuje tyrystor do załączania zwykłą żarówką – w jaki sposób jestem w stanie przerwać obwód anodowy bądź zmniejszyć natężenie do wartości pozwalającej osiągnąć stan zatkania?
Witam.
Bardzo fajny materiał.
Mam pytanko:
Czy Tranzystor T1 (w modelu tyrystora z dwóch tranzystorów 3.30 min) jest w stanie aktywnym?
Wyczytałem w internecie że jeśli w tranzystorze npn złącze baza-kolektor jest spolaryzowane w kierunku przewodzenia i baza- emiter w kierunku przewodzenia to tranzystor jest w stanie zaporowym.
Jaki potencjał względem masy znajduje się na "przewodzie" który łączy bazę T2 z kolektorem T1.
Pozdrawiam
Konrad
Kto od Wiżyna? xD
Dynistor włącza się dopiero po przekroczeniu progu napięcia. Dioda też.
Czy chodzi może o to, że dynistor został stworzony do takiego progu, a dioda do przewodzenia w jedną stronę? Poza tym, nazwa angielska diaka (DIode for Alternating Current) sugeruje, że są to dwie diody połączone antyrównoległe. Ale w takim przypadku można po prostu połączyć obwód kablem.
prosto i mądrze tłumaczone. dziękuję.
Super kanał! Pozdrawiam serdecznie!
jedyne do czego można się przyczepić oprócz tego co już zostało powiedziane, czyli że napięcie w sieci osiąga 0V 100 razy na sekundę, a nie 50 to to, że tyrystory są pakowane do obudów takich samych jak tranzystory MOCY (bo są też tyrystory w obudowach np. to-92), ale czy ktoś w ogóle zna definicję tranzystora mocy? 😀 ogólnie fajny filmik 😉
Jest to TZW. Ściemniacz czyli regulator mocy, kiedyś często stosowany do regulacji natężenia światła lamp itp. Czasami stosowano też mostek prostowniczy by tyrystor mógł sterować prądem przemiennym.
Jak długo mogę podawać napięcie na bramkę bez uszkodzenia tyrystora? Mam tyrystor pastylkowy T253-1000 i chce go zastosować trochę jak diodę dużej mocy w trakcie sporego impulsu na cewce. Znamionowe napięcie bramkowe to 2V i około 200mA prądu. Czy 30 sec stałego sygnału uszkodzi strukturę?
A ile watów mocy pobiera sam triak w obwodzie ~230V. Na pewno coś kradnie choćby dlatego że się grzeje. Załóżmy jest żarówka 100W włączona poprzez triak… ile cały układ będzie pobierał wtedy mocy?
Jestem zielony z elektroniki jak wiosenny liść, jednak ciekawi mnie to. Chciałbym zobaczyć jak te elementy działają na bardzo^2 prostych przykładach.
Schemat zastępczy tyrystora nie działa!
Hello, it would be useful if you added subtitles. Anyway, thank you!
Troszkę mało o triakach, które w praktyce elektroników hobbystów są stosowane częściej jak tyrystory. Brak np informacji czy dla triaka ma znaczenie czy przełączał będzie L czy N w sieci 230V AC? Czy ma znaczenie, do której z anod (A1 czy A2) doprowadzone jest wejście 230V, a do której obciążenie…generalnie nie ma większego znaczenia, ale warto było by to wytłumaczyć od strony teoretycznej.
Czym różni się transil od diaka? O.O
co do odpowiedzi do drugiej zagadki z 12 odcinka o op-ampach, to nie jest tak, że taki rezystor, w rzeczywistym wzmacniaczu operacyjnym będzie jeszcze bardziej ograniczał prąd który wpływa do wejścia, dzięki czemu poprawi się jakość pracy wtórnika??? Pytam bo w sumie coś podobnego kiedyś spotkałem i w sumie to nawet logiczne. Z rozwiązaniem dla idealnego wzmacniacza operacyjnego się nie kłócę.
Znam wielu elektroników ale żaden z nich nie ma takiej wiedzy jak Pan podziwiam 👍
Fantastyczny kanał, a przede wszystkim elektronika opisywana w sposób fantastycznie prosty! W końcu zrozumiałem jak działają tyrystory.
odpowiadając na zagadkę o tyrystorowym układzie , uważam, żew jest to wyłącznik czasowy oświetlenia. Rezystor, potencjometr i kondensator decydują o tym, kiedy bramka tyrystora oiągnie napięcie załączające
Odpowiedź do zagadki przestawiony schemat układu służy do regulacji jasności żarówki ten sam układ trochę bardziej skomplikowany można regulować prędkość obrotową silnika szczotkowego
Polecam bardzo fajny filmik ckziu
Pewne rzeczy są ponadczasowe 😅👍👏
Dzień dobry, potrzebuję porady jakim ustrojstwem regulować wartość prądu stałego w okolicach 100A przy 12V? Jakiś triak na prąd stały o dużej mocy by się przydał do układu, który planuję sklecić w przyszłości.
Chciałem sobie tylko samodzielnie naprawić lampki choinkowe, a skończyłem na kilkunastu odcinkach RS Elektronika 😀
Wpisałem kod elementu do neta, dowiedziałem się, że to tyrystor, no i tak się zaczęło.
Niestety, chyba nie najlepiej mi idzie, bo dalej nie wiem jak ten prosty układ z dwoma tyrystorami działa, heh ;d
Jaki prąd wytrzyma tyrystor w impulsie?
czemu bramka w tyrystorze jest opisana B, a nie G od gate?
Triak w obwodzie prądu przemiennego i częstotliwości 50 Hz zostaje rozłączony stukrotnie. Wartość napięcia AK i wartość prądu tego złącza osiąga zero dla każdej połówki, zaś dla każdego okresu dzieje się to dwukrotnie – na jego początku i w połowie kiedy zmienia się kierunek prądu. Zatem nie 50 razy, tylko sto.
Jest to ściemniacz
zacząłem się interesować elektroniką i Twój kanał to strzał w 10 😀 powoli się przymierzam do odtwarzania prostych obwodów
Jako regulator obrotów silnika. Prosty układ na triaku BTA
OK 6:12… "prąd przemienny osiąga wartość zero 50 razy na sekundę"… Przecięcie osi OX przez sinusoidę… Ja jednak uważam, że dzieje się to 100 razy na sekundę… 50Hz tyczy się pełnego jednego przebiegu (góra i dół), a nie jego połówki…
Mówi się prąd przemienny czy zmienny?
można prosić o materiał o fotovoltaice ? ale o obliczeniach , ile i z czego da się uzyskać … np chciałbym cały prąd z paneli użyć do zasilania grzejnika 2000 W / 230 V ile i jakich paneli i falownika powinienem użyć …?
Czy da się wymusić przepływ prądu przez triak przy zasilaniu napięciem stałym z A2 do A1 bo mi si nie udało?