
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych – Jak to zrobić? OPEL ASTRA G | ForumWiedzy
18 października, 2015Problem z Baterią Hybrydową, lub Autem Elektrycznym?
Zadzwoń do Naszego Serwisu!
Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!
WARSZTAT SAMOCHODOWY
( Wał Miedzeszyński 180 )
+48 508 523 234
Wał Miedzeszyński 180 04-987 Warszawa – Wyznacz Trasę! Otwarte od 6.00 do 18.00
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Mobilny Mechanik dojazd do 30 min!
Wybierz opcje Mechanika z doświadczeniem!
Mechanik +48 508 523 234
Naprawa Samochodów Hybrydowych, Elektrycznych, Diesel, LPG, Adblue, Dostawczych w Warszawie.
Mechanik z doświadczeniem w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Samochodów Hybrydowych + Serwis Baterii Hybrydowych
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Najtaniej w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Quadów, Naprawa Motocykli, Naprawa Jachtów, Naprawa Koparek, Mobilny Mechanik, Mechanik z Dojazdem, Regeneracji Baterii Hybrydowej, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Usuwanie AdBlue, Serwis Motocyklowy Warszawa, – Mechanik i Warsztat.
Bardzo skuteczne i polecane dokładne Sprawdzanie auta przed kupnem Warszawa, Sprawdzanie samochodu przed kupnem Warszawa – Spuszczenie paliwa z baku Warszawa Zamów naszego specialistę od motoryzacji do swojego domu.
Instrukcja KROK PO KROKU jak samodzielnie wymienić klocki hamulcowe oraz tarcze w swoim samochodzie. Na filmie przedstawiono samochód Opel Astra G, jednak w wielu innych modelach i markach jest niemal identycznie.
UWAGA: DO NOWYCH TARCZ HAMULCOWYCH NIE WOLNO WKŁADAĆ STARYCH KLOCKÓW HAMULCOWYCH! Zawsze zakładamy do nowych tarcz, nowe klocki! Można jedynie do starych tarcz założyć nowe klocki, ale gdy sprawdzimy grubość tarczy, czy jeszcze umożliwia wykorzystanie jej przy nowych klockach.
Klocki i Tarcze zalecam kupić bardzo dobrej jakości, np. pokazane MEYLE PD niemieckiego producenta.
Te tarcze i klocki dostępne są w naszym sklepie partnerskim www.APARTS.pl, który udostępnia części dla stworzenia poradników specjalnie dla Was. Tym bardziej polecam zakupy wszelkich części do samochodów właśnie w tym sklepie!
Dwie śruby (prowadnice, po których zacisk pracuje) po wkręceniu należy nasmarować, przed nałożeniem plastikowych zatyczek, czyli do gumowego kapturków wcisnąć smar i założyć zatyczkę ochronną.
Powierzchnia pomiędzy tarczą i piastą musi być idealnie czysta i wolna od zabrudzeń, by koła nie biły podczas jazdy.
Narzędzia potrzebne to:
Klucz Imbus 7mm mocny
Duża grzechotka
Szczotka druciana
Odtłuszczacz Caramba
Papier toaletowy/kuchenny
Wkrętak krzyżak
Podnośnik, kobyłki lub klocki drewniane, by zabezpieczyć samochód
Klucz do kół
Drut do podwieszenia zacisku
Ścisk stolarski lub specjalne narzędzie do wciśnięcia / wkręcenia tłoka lub dwie rurki, jak na filmie.
Zabezpieczenie do gwintów śrub, np. niebieski klej ProSeal.
Części niezbędne:
2x tarcze hamulcowe i 4x klocki hamulcowe
Cała wymiana jest banalnie prosta, ale należy wykonywać ją starannie i dokładnie, nie dokręcamy śrub za mocno, by nie zerwać gwintu!
Informacja:
Odnosząc się do zapytania Pana na Video odnośnie pasty miedzianej.
Zgodnie z wytycznymi firmy ATE, więc autorytetu w systemach hamulcowych, pokrywanie piasty jakąkolwiek substancją, smarem, jest zabronione. Wysokie temperatury działające w tamtym miejscu mogą po czasie doprowadzić do stwardnienia pasty, smaru i utworzyć zgrubienia powodujące osiowe bicie tarczy. Firma ATE po stwierdzeniu smaru na tarczy hamulcowej odrzuca automatycznie ewentualną reklamację.
Subskrybujcie mój kanał z poradnikami, sporo już jest na kanale, a kolejne przed nami, bądźcie z nami!
• DOŁĄCZ DO FORUMWIEDZY
•
• Subskrybuj kanał ForumWiedzy: http://www.youtube.com/c/forumwiedzy?sub_confirmation=1
• Facebook: https://www.facebook.com/ForumWiedzyPL
• Twitter: https://twitter.com/ForumWiedzy
• Instagram: https://www.instagram.com/forumwiedzy.pl/
• Google+: https://plus.google.com/+ForumWiedzy
• WWW Blog: http://www.forumwiedzy.pl
Dołącz do ForumWiedzy w mediach społecznościowych i bądź na bieżąco!
———
#OpelAstraG #OpelAstra #AstraG #Opel #Vauxhall #Astra #Motoryzacja #Auto #Poradnik #Manual #Tutorial #Instrukcja #NaprawSam #SamNaprawiam #DIY #DoItYourself #ZróbToSam #ForumWiedzy #JakNaprawić #JakWymienić #Wymiana #Naprawa
#ForumWiedzy #Informacja #YouTube
#Opel #Astra #AstraG #Ecotec #16v #ZróbToSam #OpelAstraG
Pobrane z Youtube Nasza firma oferuje serwis samochodów spalinowych, diesel i LPG, elektrycznych i hybrydowych oraz promujemy możliwie nowe oraz bardzo ciekawe informacje na temat samochodów elektrycznych. Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z naszymi mechanikami, posiadamy też mechaników mobilnych w Warszawie.
Problem z Baterią Hybrydową, lub Autem Elektrycznym?
Zadzwoń do Naszego Serwisu!
Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!
WARSZTAT SAMOCHODOWY
( Wał Miedzeszyński 180 )
+48 508 523 234
Wał Miedzeszyński 180 04-987 Warszawa – Wyznacz Trasę! Otwarte od 6.00 do 18.00
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Mobilny Mechanik dojazd do 30 min!
Wybierz opcje Mechanika z doświadczeniem!
Mechanik +48 508 523 234
Naprawa Samochodów Hybrydowych, Elektrycznych, Diesel, LPG, Adblue, Dostawczych w Warszawie.
Mechanik z doświadczeniem w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Samochodów Hybrydowych + Serwis Baterii Hybrydowych
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Najtaniej w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Quadów, Naprawa Motocykli, Naprawa Jachtów, Naprawa Koparek, Mobilny Mechanik, Mechanik z Dojazdem, Regeneracji Baterii Hybrydowej, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Usuwanie AdBlue, Serwis Motocyklowy Warszawa, – Mechanik i Warsztat.
Bardzo skuteczne i polecane dokładne Sprawdzanie auta przed kupnem Warszawa, Sprawdzanie samochodu przed kupnem Warszawa – Spuszczenie paliwa z baku Warszawa Zamów naszego specialistę od motoryzacji do swojego domu.
Padniecie co mnie spotkało podczas wymiany klocków w moim oplu 2 , zabralem sie do dziela i gwint na srubie inbusowej po kturej suwa się zacisk po kaleczony , gwint górny mocujący zacisk zjechany, okazalo się ze stare klocki po zakładane odwrotnie,takie blaszki nie posowały i ktoś dał śruby na chama i jest co jest tak bym zrobił u mechanika i teraz do mechasa z tym , wychodzi oszczedność na mechanikach i rok tak jezdziłem masakra .
P Bogdanie Czy zrobią mi taki gwint przy kopycie mocującym zacisk na śrubach mimośrodowych po ktyrych suwa sie zacisk , mam takiego mechanika gwintownika mysle że mi to zrobi , wymiana calego kopyta masakra, ciekawe co z prawą str jak to samo .
Bogdan, wczoraj trochę pojechałem, że za długie filmiki (czyszczenie przepustnicy – ponad 1h), ale ten jest świetny. Przyspieszony, co trzeba powiedziane i wszystko git!
Witaj Panie Bogdanie a czy wymieniając z tyłu tarcze to trzeba jarzmo odkrecac czy tarcza zejdzie bez dokręcania?
Witam ponownie z jeszcze jednym ale za to jak ważnym pytaniem… Mianowicie czy po wymianie kompletu tarcz jak i klockow grzały ci się podczas jazdy koła
Mi z tyłu po wymianie lekko nagrzewa się lewe koło i niewiem czy zostawić tak aż się to dotrze czy może coś Trzeba z tym zrobić.
Nadmienię że prowadnice nasmarowane tloczek w porządku chowal się.
Zobaczę co będzie z przodu jutro będę wymieniał.
Pozdrawiam.
Dzięki za poradnik. Pomógł mi w wymianie tarcz i klocków. Też obecnie jeżdżę na tarczach i klockach Meyle Platinum PD, ale niestety po 8000 km zaczęły dziwne odgłosy wydawać przy hamowaniu i piszczeć. Następnym razem raczej kupię klocki Boscha, Ate lub Zimmerman. Polecane do Astr, a cena podobna 😉
Przecież to nie Bogdan wymienia
Bogdanie a czy jak się tył wymienia to czy tam tłoczki się wkręca ???
Hej mam pytanie,czy w astrze g uklad hamulcowy jest dwuobiegowy ? Konkretnie czy jesli wyciekla mi duza ilosc plynu hamulcowego z tylnej osi (bębna) to samochod nadal bedzie mogl w jakims stopniu hamowac ? Chcialbym dojechac kilkaset metrow do mechanika. Pozdrawiam.
Czy w Astra F wymiana wygląda tak samo?
ja na Meyle się 2x naciąłem, tarczach i pasku wieloklinowym, pękł częściowo, teraz kupiłem zestaw hamulcowy Breck, zobaczymy, filmik b.dobry
Witaj Bogdan.
Podziel się informacja jak ty docierasz nowe klocki i tarcze.
Ja około 10 razy rozpędzam astrolota do 60 km/h i zwalniam do 10 km/h aż poczuje smród klocków który jest jak najbardziej ok ale nie można się podczas tych 10 prób zatrzymać bo film frykcyjny przejdzie na tarcze.
I powiem że ta metoda robiłem kilka samochodów i naprawdę się to sprawdza puzniej mniej się nagrzewaja tarcze no i nic nie bije bo może bić jak ktoś nie zetrze właśnie tego filmu frykcyjnego z klocka i w momencie jak na tarcze przejdzie to zaczyna lekko bić aż się nie zetrze.
Pozdrawiam
Nie czyścimy szczotką drucianą po osłonie gumowej tłoczka, bo jeśli ją uszkodzimy to szybko dostanie się wilgoć, brud i zacisk się zatrze i przedwcześnie się zużyje, prowadniki zacisku smarujemy smarem np. ATE plastilube, ew smar molibdenowy. Na plecki klocka śmiało też można cienko posmarować, oraz powierzchnię styku klocka z jarzmem. Warto skontrolować stan tłoczka po lekkim odchyleniu czy odsunięcie gumy na tłoczku. Jeśli macie oczyszczacie powierzchnię tłoczka i posmarujcie cienko specjalnym smarem do cylinderków i tłoczków ( wydłuży to czas bezawaryjnej pracy waszego zacisku) Styk tarczy z piastą można po oczyszczeniu delikatnie zabezpieczyć smarem miedziowym ( nie koroduje powierzchnia piasty, a potem łatwo zdemontujecie tarczę w przyszłości)
Przed założeniem nowych tarcz, warto sprawdzić czy piasta nie ma bicia osiowego. Szczególnie istotna kwestia, gdy stare tarcze "biły" przy hamowaniu. Po założeniu nowych tarcz szybko możemy je wykrzywić
Ciekawy filmik. Tylko czy jest potrzeba , bo wszystko nowe wymieniasz na nowsze.
Dobry filmik,biorę się za wymianę👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Fajnie to pokazałeś i wyjaśniłeś. Teraz wymieniam sam☺
Oczywiście rękawic gumowych brak;)
Bardzo fajne szybkie i zrozumiale tlumaczenie szkoda tylko ze nie wspomnial by do nowych tarcz nuie zakladac starych klockow … a tak pozatym super….
UWAGA: DO NOWYCH TARCZ HAMULCOWYCH NIE WOLNO WKŁADAĆ STARYCH KLOCKÓW HAMULCOWYCH! Zawsze zakładamy do nowych tarcz, nowe klocki! Można jedynie do starych tarcz założyć nowe klocki, ale gdy sprawdzimy grubość tarczy, czy jeszcze umożliwia wykorzystanie jej przy nowych klockach.
Profesjonalna zmiana nowych na nowe 😀 dla ułatwienia mogłeś skręcić kołem do oporu i mieć lepszy dostęp do śrub! A widz lepszą widoczność.
Que verga es este idioma naa mentira yo también se polaco
Spoko kontent, fajnie pokazane w przyszłym tygodniu mi się przyda. Dzięki!
super wszystko pokazane godzinka i mialem wymienione obie tarcze bez jakich kolwiek problemów
jak tam tarcza? dalej ją masz? bije?
Super poradniki Bogdan. Robisz dobrą robotę dla astrolociarzy.
A sprawdzenie prowadnic?
Wciśnięty tłoczek razem z brudnym plynem do pompy abs? To po co ten odpowietrznik? Piaste można smarować cienkim filtrem np. Olej czy ceramiczny smar.
Ma Pan filmik jak odpowietrzyc hamulce
Ja tylko nie rozumiem, skąd te 48 łapek w dół, bo idealna instrukcja tu jest i na pewno sam sobie dzięki temu wymienię klocki. Rozumiem, że to klikają mechanicy, którzy tracą klientów 🙂 Pozdrawiam i dziękuję za pouczający film!
Opel Astra g 1.6 8v
https://youtu.be/tpt8eXVf_rY
Witam ja wymieniłem w moim oplu klocki i tarcze przod na nowe wszystko ok tylko że prawe koło przy mocniejszym hamowania czuć jak się slizga tarcza z klockami szarpie co to może być czuć aż na pedale hamulca
https://2407.pl/klocki-hamulcowe/trademark=meyle/
kupiłem Meyle tutaj, polecam!
Super!
Należy wciskać pedał hamulca po zrobionej jednej stronie czy można po obu?