
Za duży interwał wymiany oleju Ford Fusion/Mondeo MK5 2.0 Ecoboost wszystko co powinieneś wiedzieć
23 sierpnia, 2019Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miejscu.
Mechanik z dojazdem Warszawa
+48 570 933 114
Mobilny Elektryk
+48 534 649 204
Mobilny Elektryk
+48 512 149 689
Najtaniej w Warszawie!
English–Speaking Mechanic in Poland
+48 570 933 114 Here!
Problem z Baterią Hybrydową, lub Autem Elektrycznym?
Zadzwoń do Naszego Serwisu!
Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!
WARSZTAT SAMOCHODOWY
Mechanik Samochodowy
Tel: 570 933 114
Wał Miedzeszyński 180 04-987 Warszawa – Wyznacz Trasę! Otwarte od 6.00 do 18.00
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Mobilny Mechanik dojazd do 30 min!
Wybierz opcje Mechanika z doświadczeniem!
Mechanik
Naprawa Samochodów Hybrydowych, Elektrycznych, Diesel, LPG, Adblue, Dostawczych w Warszawie.
Mechanik z doświadczeniem w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Samochodów Hybrydowych + Serwis Baterii Hybrydowych
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Najtaniej w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Quadów, Naprawa Motocykli, Naprawa Jachtów, Naprawa Koparek, Mobilny Mechanik, Mechanik z Dojazdem, Regeneracji Baterii Hybrydowej, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Usuwanie AdBlue, Serwis Motocyklowy Warszawa, – Mechanik i Warsztat.
Bardzo skuteczne i polecane dokładne Sprawdzanie auta przed kupnem Warszawa, Sprawdzanie samochodu przed kupnem Warszawa – Spuszczenie paliwa z baku Warszawa Zamów naszego specialistę od motoryzacji do swojego domu.
Wymiana oleju w Fordzie Fusion/Mondeo MK5 2.0eb. Okazuje się że interwał wymiany oleju co 15000km to za dużo. Na końcu …
Pobrane z Youtube Nasza firma oferuje serwis samochodów spalinowych, diesel i LPG, elektrycznych i hybrydowych oraz promujemy możliwie nowe oraz bardzo ciekawe informacje na temat samochodów elektrycznych. Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z naszymi mechanikami, posiadamy też mechaników mobilnych w Warszawie.
Mechanik z dojazdem Warszawa – Auto Pomoc i Mobilny Warsztat, Mobilny serwis Samochodowy, elektryk, diagnostyka, serwisowanie na miejscu.
Mechanik z dojazdem Warszawa
+48 570 933 114
Mobilny Elektryk
+48 534 649 204
Mobilny Elektryk
+48 512 149 689
Najtaniej w Warszawie!
English–Speaking Mechanic in Poland
+48 570 933 114 Here!
Problem z Baterią Hybrydową, lub Autem Elektrycznym?
Zadzwoń do Naszego Serwisu!
Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!
WARSZTAT SAMOCHODOWY
Mechanik Samochodowy
Tel: 570 933 114
Wał Miedzeszyński 180 04-987 Warszawa – Wyznacz Trasę! Otwarte od 6.00 do 18.00
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Mobilny Mechanik dojazd do 30 min!
Wybierz opcje Mechanika z doświadczeniem!
Mechanik
Naprawa Samochodów Hybrydowych, Elektrycznych, Diesel, LPG, Adblue, Dostawczych w Warszawie.
Mechanik z doświadczeniem w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Samochodów Hybrydowych + Serwis Baterii Hybrydowych
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.
Najtaniej w Warszawie!
Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:
Naprawa Quadów, Naprawa Motocykli, Naprawa Jachtów, Naprawa Koparek, Mobilny Mechanik, Mechanik z Dojazdem, Regeneracji Baterii Hybrydowej, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Usuwanie AdBlue, Serwis Motocyklowy Warszawa, – Mechanik i Warsztat.
Bardzo skuteczne i polecane dokładne Sprawdzanie auta przed kupnem Warszawa, Sprawdzanie samochodu przed kupnem Warszawa – Spuszczenie paliwa z baku Warszawa Zamów naszego specialistę od motoryzacji do swojego domu.
Dajcie znać w komentarzach co sądzicie o wymianie oleju co 15000km i więcej. Warto czy lepiej co max 10k km?
Jakim komputerem badacie poziom zuzycia oleju? Jak to robicie? Jesli chcemy dluzsze interwaly wymiany oleju, to dobrze sam filtr wymienic. On spelnia wazniejsza funkcje niz olej, bo go oczyszcza i tym samym sie zapycha i spada wydajnosc ukladu smarowania.
Panowie, niezłego pornosa nakręciliście, tyle razy wkładać i wyciągać druta? I czas się zgadza, 20 minut… 😆
Lejecie motula a dziadujecie na filtrze ?
W moim mk5 vignale 2.0 180km diesel co 10tys leci nowa oliwa i filtry Mann i jest gitara. W skrzyni power shift zmiana oleju dynamiczna a nie jak ford mówi statyczna i też skracam interwal o połowę tego co ASO mówi. Dla ciekawości dodam że posiadam Forda transita rocznego w którym jeszcze w końcu 2018 roku ASO zalecalo zmianę oliwy co 60tys ale w tym roku już zmieniło politykę i zaleca co 30tys. Pozdrawiam
Witam.
Jaki olej kupić do Forda Fusion 2016? silnik 2.5 wolnossący benzyna
Super filmik trzeba wziąć pod uwagę kto jak jeździ inaczej zużywa się olej w miastach gdzie cały czas stajemy ruszamy gasimy auto a inaczej w długich trasach gdzie mamy niższe obroty silnika. Producenci aut specjalnie robią takie długie interwały żeby to atrakcyjniej wyglądało przy kupnie nowego auta politykę mają taką byle wytrzymać w do końca gwarancji. Kiedyś kupując nowe auto trzeba było przyjechać do serwisu Po 1000-2000km i wymienić olej bo silnik się dotarł dzisiaj Nikt tego nie stosuje.
silnik na lpg powinien miec zmiane max co 10k… na benzynie jesli wiekszosc autobana to 15k max
przy jazdach miasto spokojnie -3k
takie teorie… ja osobiscie zmieniam co cyrka 5k bo chce a olej i filtr jest tani
Ja zaufałam olejem Liquy Molly do silnika jak i powershift pacjent mondeo mk4 2.0 cdti do silnika 5w30 specjal tec f do skrzyni olej 8100 polecam wymiana co 15k w skrzyni co 40 😊
Jeżeli producent silnika zaleca wymianę po 15 tys. km, to trzymamy się tego i wymieniamy co 15 tys. km. Czyli w warunkach polskich raz w roku, biorąc pod uwagę średni, przeciętny przebieg aut użytkowanych prywatnie. Marka oleju ma niewielkie znaczenie, liczą się jego parametry i o ile ich się trzymamy to możemy wlewać olej dowolnego producenta. Nie wiem tylko, jaki związek ma zbyt duży lub zbyt mały luz zaworowy ze zużyciem oleju przez silnik?!?
Robię 5000miesiecznie co 2miesiace wymiana oleju? Gdzie ta technologia za miliardy chyba coś jest nie tak
2.0 tdci 180hp, przeglądy co 30kkm, obecnie przejechane ponad 120kkm, żadnych oznak zużycia auta (poza nieszczęsną kierownicą która wygląda jakby przejechała 2x tyle).
Filtr ona nigdy już niezamontuje do samochodu miałem 2 przypadki uszkodzenia się filtrów 1 Opel Astra 1.6 po wymianie oleju zatydzien zalalila się lampa Aladyn a najpierw wymiana czujnika niepomogl potem wyciągiem pompę o.k na końcu obejrzałem panewki o.k no i padło na 5dniowy filtr i szczal w 10 drugi przepadek filtr paliwa po 2 tygodniach rozpuscily się więc uwazajcie
Jedyna słuszną odpowiedź na pytanie "kiedy należy zmieniać olej" jest….
.. to zależy. 😀
Zależy od bardzo wielu czynników. Jeden powie co 5 drugi co 10 a trzeci co 30 i każdy z nich może mieć rację. 😉
Poza tym oglądacie sobie rosyjskie kanały z testami to się dowiecie, że czarny olej nie oznacza, że jest zużyty. Wystarczy olej włożyć do piekarnika nagrzanego do 220*C na pół godziny i większość po wyciągnięciu będzie czarna w świetle widzialnym. Inaczej to wygląda na kamerze z mocnym trybem podświetlanym diodami IR, wtedy taki olej jest przezroczysty i można przez niego czytać gazetę. 😀
Pomyśl jak udoskonalić hamulce ,czy można coś dopasować od innych mocniejszych fordów
lanie 5w30 do benzyny jeszcze turbodoładowanej, kompletny absurd leje się minimum 5w40 lepiej 5w50.
witam ma primere 1,8 benzyna 2002 rok 200tys i nic nie bierze smiga po skandynawi jak znaki wskazuja 80 100…
jak dla mnie stracone 20 minut gadania i lania oleju
Co 15 tyś jest w porządku byle nie 5w20.
Olej 10-12tys. i będzie jeździć. 1.6 ecoboost 271tys. na blacie i wszystko fabryczne poza sprzęgłem i dwumasą.
Witam serdecznie. Niestety nie jestem Pana subskrybentem ale może zechciał by Pan odpowiedzieć mi na pytanie czy nowe Fordy nadal mają ten gówniany system tankowania- wlew paliwa (posiadam forda z 2008 roku i mam sporo problemów z tym). A może są inne mankamenty , które przemawiały by za tym aby jednak Forda nie kupować.
Nic się nie dzieje jak jest na maxa mit już jest obalony nic nie zmienia parę setek więcej. Byle nie było parę setek mniej hehe
Olej powinien być wysłany do analizy wtedy się dowiemy czy te 15 tyś to było za dużo, do tego dochodzi styl jazdy miasto czy trasa. Na oko nie jesteśmy w stanie ocenić czy olej stracił swoje właściwości czy nie.
Czarny olej w ecoboost to normalka, bo tam nie idzie zlać calego oleju z silnika i jeszcze ten spust par paliwa. Wymiencie olej, zróbcie 10km i sprawdzcie jego barwe – mozna sie zdziwić.
Może zacznijmy od tego że 2.0 ecoboost wymaga oleju zgodnego z normą: WSS-M2C948-B lub ewentualnie WSS-M2C913-D. Wniosek jest taki że owszem ten olej może być ale wcale nie jest najlepszy dla tego silnika. Lepszy byłby MOTUL SPECIFIC 948 B 5W-20. Olej który zaproponowaliście ma wyższą lepkość przy 40stopniach o 70% od najlepszego dla tego silnika oleju. Wniosek jest taki że szybciej ulegnie zużyciu bo w czasie lepkość ulega zwiększeniu a graniczna lepkość jest to 200% normalnej lepkości nowego oleju. Tak właśnie nieświadomie porponujecie klientom gorsze a nie lepsze rozwiązanie. Po drugie określenie jakości oleju czy jego zużycia na podstawie szlamu czy opiłków albo koloru jest słabe. Zużycie oleju określa się na podstawie rosnącej lepkości w funkcji czasu/przejechanych km. Normy określają że jeżeli lepkość przy temp roboczej 100 stopni wzrasta o 200% to olej jest już zużyty. Na w.w zużycie mają wpływ nie tylko przebieg ale eksploatacja wiec jak producent pisze że wymieniać należy co 20tys to jest to MAX przebieg i jeżeli ktoś jeździ w 80% na krótkich trasach a auto cały czas parkuje pod chmurką gdzie w silniku skrapla się woda która spływa do oleju to naturalnie że trzeba ten okres skrócić. Kolejna sprawa to dotyczy to konkretnego oleju który producent przetestował i daje na to gwarancje a nie zamiennika zgodnego z normą. Jak już kombinujecie to zróbcie to z głową…bo o olejach pojęcia za dużego nie macie…
To w jaki sposób regulacja zaworów w tych Fordach?
30 razy sprawdzał wyciągając ten bagnet 😄 chłopy, bo za chwilę bagnet się zużyje 😂
Ja wymieniam co 1000km olej masakra co za ludzie tu piszą komentarze…
Fusion płynie już domnie 2.0eb i olej będę wymieniał co 8tys.
Ja w A6 C6 2.7 TDI zmieniałem olej co 10 tyś 5W30 Mobil 1 ESP Formula przebieg 400 i jeździ dalej 🙂
Filtron – jak to mówi mechanik – to dobry do skody jest a nie do silnika o tak dużej mocy
Kochani mam dla was ciekawostkę. Generalnie w europie producenci zalecają wymianę oleju co 30 tys, ale właśnie poszperałem w sieci i znalazłem instrukcje obsługi do forda fusiona i słuchajcie teraz to. Oficjalnie ford w amerykańskiej instrukcji napisał, że wymiana ma być co 10 tys mil czyli jakies 16 tys km czyli spoko. W polskiej instrukcji napisano, aby co 5-10 tys zamieniać koła przednie z tylnymi aby rowno się zuzywały xd Dodatkowo słyszałem, że podobne różnice występują w kwestii zmiany oleju w skrzyniach. W usa jest to powiedzmy około 60 tys km, a ta sama skrzynia w europie nie ma w ogóle przewidzianej wymiany oleju xd Pamiętajcie, że usa to jest inny rynek i tam ceni się trwałość. Pamiętajcie, że tam ludzie kupują auta żeby jeździć do pracy 100 mil w jedną stronę i nie zmieniają auta tak jak w europie co 3 lata. Tam oczekuje się od auta niezawodności dlatego tak bardzo kochają wielkie silniki benzynowe, bo one po prostu sie nie psują. Od dawna motoryzacja jest tam istotnym elementem codzienności, wiec oni po prostu wiedzą, że olej się zmienia i dlatego o to dbają także producenci.
Na jakich olejach koledzy jeździcie w mk5 2.0tdci?
Czyli wychodzi na to, że ten sam filtr oleju i powietrza jest do fusiona 2.0eb 2013-2020? co do mondeo 2.0eb? z tego co wiem to kabinowy jest inny ponoc z opla omegi b jest potrzebny czy moze ktos to potwierdzić?
I taki fim to sam konkret 🙂 googlewalem jaki filtr do fusiona usa, ogladalem filmy z USA nie piszą jaki filtr, szukalem na forum fusiona rozne opdają mana 7035 mana 7015 roz ne rozmiary, az wkoncu tu trafilem na ten film i zamowilem to samo i z glowy 🙂 dziękuję subskrybuję pozdrawiam
Olej dojechany do końca na maks pamiętajcie maks 9 tys jak więcej w mieście jezdzone
Lanie wody, wróć, oleju.
silnik z turbo max 10k km, silnik wolnossący max 15k km
Ale tam opiłków we wiadrze 🤯!
Co Pan myśli o lpg w fordzie mk5 2.0 240km bo zastanawiam się nad kupnem takiego auta i montażu lpg